Årsboken för 2025

Idag, mitt i högsommarvärmen, samlades årsboksredaktionen i Broby hembygdspark för att tillsammans trycka på startknappen för arbetet med nästa årsbok.

I redaktionen ingår representanter från de tre hembygdsföreningar som gör boken tillsammans: Göinge hembygdsförening, Knislinge hembygdsförening och Hjärsås hembygdsförening.

Vi har fått uppskattning från många medlemmar när det gäller mångfalden av ämnen och att det finns något för alla att läsa i årsböckerna. Långa och korta artiklar varvas, och vi försöker täcka vårt upptagningsområde geografiskt och historiskt. Det är ett koncept som fungerar och vi fortsätter arbeta på det sättet!

Det finns många idéer och en del material är redan färdigt. Men det finns utrymme för flera idéer och skribenter! Vi ser gärna att våra medlemmar tycker till om årsbokens innehåll. Vad vill ni läsa om? Vad tycker ni fattas? Vill du själv skriva något? Har du intressant kunskap om något som passar i årsboken, men inte vill skriva själv, så får du gärna berätta för någon av oss i redaktionen i intervjuform!

Kontakta Sven som är sammankallande i redaktionskommittén. Han nås på mail sven.jensen46@gmail.com eller telefon/sms 0708-421231.

Årsboken 2024 uppmärksammade Lassagården, som brann ner i början av året. Fotot inifrån Lassagården med utsikt mot kyrkan är taget av Bitte Melin i april 2015.